9 januari 2008

Patroontjes gezocht

Nu de zwangerschap begint te vorderen beginnen de handen ook te kriebelen om wat voor onze toekomstige spruit te maken.
Voor het wiegje (dit wordt de eerste die echt een wiegje krijgt :o)) wil ik een dekentje gaan breien; van allemaal lapjes. Grote rechte stukken breien is niets voor mij.
Nu ben ik dus op zoek naar leuke patroontjes om te breien, formaat dishcloth zeg maar. Wie heeft er nog leuke tips?


Now I'm half way my pregnancy I want to start knitting for the little one.
This will be our first who has a crib so I need to make a blanket for it. I'm looking for patterns to knit (want to make a knitted quilt from squares as big as a dishcloth). When you know a great pattern please let me know!

14 opmerkingen:

  1. ik heb een boekje waar een dekentje instaat van allemaal gekleurde lapjes, ze worden allemaal recht gebreid (zadat het er geribbeld uitziet)

    Als je wil kan ik hem voor je scannen en mailen?
    als je dat wil mail je me dan even?

    Groetjes Serajah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In de boeken van Lucinda Guy staan ook dekentjes.
    Maar die zijn volgens mij vooral aan 1 stuk.
    Wat een mooi echo foto!
    Was dat de 20 weken echo?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat mooi he een echo,

    ik heb het boek van Lucinda guy
    als je wil kan ik wat voor je scannen?
    zeg het maar,
    er staan erg leuke dekentjes aan 1 stuk

    doei gea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik schiet gelijk vol bij het zien van de echo. sinds ik mamma ben gebeurd dat te pas en te onpas. in dit geval erg te pas: geweldig mooi zo'n baby in de maak!

    tabitha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schattige foto! Ik kan me voorstellen dat je voor dat kindje iets wilt maken. Lizard Ridge misschien? Voor losse dish cloths zou je eens bij Dishcloth Boutique kunnen kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Awwh!!!
    I love scan pictures.....
    Huge congratulations on your pregnancy!! Do you use washable nappies...I may have to knit you some woollies to go over them if thats the case :)
    If you look in my books on Ravelry, I have one called "200 Knitted Blocks". You are most welcome to borrow it, if you want to, to make your baby something :)

    Love
    Sarah xXx


    Love
    Sarah xXx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige foto!
    het begint nu echt op te schieten!
    christien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bedankt allemaal voor de reacties. Het is de eerste echo die gelukt is. Bij de vorigen was BB veel te druk om op de foto te gaan :o).
    Breien voor Boefjes heeft mijn moeder thuis liggen; die zal ik wel porren om ook een dekentje te maken en dan in één geheel.
    Lizet bedankt voor je link naar de Dishcloth Boutique. In het verleden wel eens gezien maar natuurlijk de link weer niet opgeslagen LOL.

    Sarah: You're such a sweetheart. Thanks for the offer to lend me the book. It's looks great, but a bit expensive to send it overseas twice. Maybe it's possible to borrow it from the local library here. I'll check it out. Thanks for the tip. And yes I'm using washable nappies, all the children had/have them ;o).
    That's the way I learned about woollies and have began knitting again.

    Darcy: Unfortunately the little one did not want us to know the gender. Hopefully the next time. LOL

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie foto!
    Die kon ik bij me vorige bezoek nog niet zien!
    Voel je je goed?

    Groetjes Serajah

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oh wat een mooi plaatje, zo bijzonder om te zien!
    succes met het breien van een dekentje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De foto stond ook iets later op de blog als het bericht. Het scannen van een echo gaat niet zo makkelijk :o). Het is idd de 20 weken echo en heerlijk om te zien dat alles erop en eraan zit.
    Ik begin nu zelf ook weer wat meer energie te krijgen en de misselijkheid is gelukkig nu weg, tijd om ervan te genieten dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Morgan is een deken aan het breien van allemaal lapjes, kijk eens op haar blog?
    Dromenvanavalon.blogspot.com.

    Leuke echo, ik heb direct weer zin om zwanger te zijn, maar we zullen het met drie zoontjes houden

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gaat toch wel heel snel weer, he, die zwangerschap! Ik ben nu 25 weken, en het vliegt voorbij.... als je je goed voelt tenminste! (ik wel, jij gelukkig ook weer!) Geniet ervan.....

    greetje (die nog nooit een echo heeft laten maken, bij alle 4 niet)

    BeantwoordenVerwijderen