15 augustus 2009

Mei Tai

Met het warme weer had ik echt een andere Mei Tai nodig. Die andere was me veel te zweterig en warm. Onze kleine broer wenst alleen nog vervoerd te worden in een draagdoek bij mama, dus maar snel in de lappenstapels gedoken ;o).

De banden zijn gemaakt van een laken (dank je Marjon voor de tip!) en voorzien van een kleurtje. De body is van een lap die al jaren lag te wachten op een bestemming (zoals vele overigens *grijns*).

Ondertussen heeft deze Mei Tai ons al heel veel plezier bezorgt en is zeker goed bevonden door kleine broer, zoals te zien is op deze foto



8 opmerkingen:

  1. och wat heerlijk ligtie daar!
    fijn dat hij dat wil
    mijn kleindochter schreeuwt moord en brand als ze erin moet :(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige foto! Wat een knaap alweer in een prachtige doek. Leuk om jou ook eens op de foto te zien!

    Leuke wolbroek ook! Je bent echt actief geweest!

    Groetjes Christien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie MT, maar banden van een laken maken zou ik niet durven. Ik heb van die stevige IKEA stof (Minna/Minne) genomen voor de banden, ben anders bang dat het niet te stevig is. M'n MT van MisterMirko heeft banden van jeansstof. Nog even en je kunt niet meer over je grote knul heen kijken, kan ie lekker op je rug.

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Miriam: de lakenstof die ik gebruikt heb is wel een dikke. Zo'n "ouderwetse" die nog bij mijn oma vandaan komt (nieuw uit de verpakking van 20(?) jaar geleden) ;o). Ik denk dat je het met hotelkwaliteit van tegenwoordig kunt vergelijken.
    Om het snijden van de stof tegen te gaan heb ik er stukken fleece tussen in genaaid.

    Het is een heerlijk dunne doek en ik kijk 'm gewoon regelmatig na op eventuele slijtageplekken. Maar ik verwacht niet snel problemen ermee. Zelfs de twee oudere heb ik in de doek gedragen om te testen :D.

    Op de rug wil de kleine man helaas nog steeds niet zitten. Dat lijkt mij nou juist zo handig. Hij schreeuwt alles bij elkaar als hij op de rug zit :(. Soms doe ik het wel even in de ringsling als ik mijn handen vrij moet hebben in de keuken, maar leuk vindt hij het allerminst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie doek is het geworden!
    Ziet er heerlijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O ja, van die ouderwets degelijke lakens. Dat is andere koek dan die van tegenwoordig (met een scherp hoekje aan een nagel trek je al de gaten in het spul van nu) En dan lekker gevoerde banden, lijkt me heerlijk (dat heb ik dus niet, maar ik draag nooit lang met de MT, als ik langer draag pak ik een geweven doek dat draagt net iets comfortabeler)

    Wilt ie niet op je rug? Je zou toch denken dat hij dan beter rond/mee kan kijken en dat ie dat prettig vind. Lastig is dat, want op de rug dragen is zoveel praktischer dan op de buik of heup. Lukt het ook niet als je hem iets te spelen geeft (zo'n kralenketting van grote houten kinderkralen rond je eigen nek doen en hem ermee laten spelen (zonder dat je zelf gewurgd wordt dan) bv?

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie doek! Noemi zit ook graag in de mei tai. Ik draag haar altijd op mijn buik, maar moet denk ik een sproberen haar op mijn rust e dragen want ze wringt zich in alle bochten om vooruit te kunnen kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En leuk om jou weer eens op de foto te zien!

    BeantwoordenVerwijderen